Študenti externého štúdia, ak sa Vám predmety nedajú prihlásiť na rozvrh, nie je to problém, dôležité je mať ich v zápisnom liste. Riaďte sa rozvrhom a Vašim študijným plánom.
Študijný program Učiteľstvo histórie
sa zameriava na komplexnú prípravu budúcich učiteľov. Študent si vyberá kombináciu podľa aktuálnej ponuky UKF pre daný akademický rok. Absolvent bakalárskeho študijného programu Učiteľstvo predmetov – história získa základné poznatky z vied o základoch teórie výchovy a vzdelávania a histórie, ktoré mu predovšetkým umožnia úspešne pokračovať v štúdiu tohto odboru na druhom stupni. Počas štúdia si osvojí všeobecné vedomosti na úrovni jednotlivých dejinných období, spozná príčiny a dôsledky významných historických udalostí a získa tiež základné teoreticko-metodologické vedomosti z didaktiky odboru. Bude poznať minulosť svojho národa, národov Európy a sveta. Nadobudnuté teoretické poznatky z predmetovej špecializácie, ako aj z oblasti výchovy a vzdelávania bude absolvent vedieť tvorivo aplikovať aj v praxi ako asistent učiteľa, pedagogický pracovník pre mimoškolskú záujmovú činnosť detí, pracovník štátnej správy, školský administratívno-metodický pracovník a pod.
Po ukončení druhého stupňa vysokoškolského štúdia v odbore učiteľstvo predmetov sú absolventi spôsobilí byť učiteľmi predmetových špecializácií na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, sú schopní participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu a majú primerané poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike svojich odborov.
Študijný program Učiteľstvo predmetov – história, je koncipovaný tak, aby dôkladne pripravil študentov na povolanie učiteľa. V bakalárskom stupni štúdia pozostáva z disciplín, ktoré poslucháča uvádzajú do štúdia, ako Úvod do štúdia. Nosnými sú predmety, ktoré poskytujú prierez dôležitými historickými udalosťami naprieč dejinami a sú základom pre ďalšie štúdium histórie. Sú to Dejiny praveku, predmety zo staroveku: Staroveký Východ a Grécko, Staroveký Rím, predmety zo stredoveku: všeobecné a slovenské, novoveku: všeobecné a slovenské. Udalosti novších dejín sa vyučujú na predmetoch všeobecných a slovenských dejín 19. a 20. storočia a všeobecných a slovenských dejín po roku 1945. Samozrejmosťou je výučba latinčiny a pomocných vied historických. Pre prípravu budúcich učiteľov je dôležitá didaktika odboru a pedagogická prax. Svoje znalosti si študenti môžu rozšíriť povinne voliteľnými predmetmi a to úvodmi do príbuzných odborov ako aj vybranými problémami histórie.
V magisterskom stupni štúdia je študijný program zameraný hlavne na rozšírenie teoretických znalostí dejinných udalostí histórie a ich interpretáciu v školskej praxi. Sústredí na získanie pedagogických kompetencií, ktoré sú nevyhnutné pre budúce povolanie študenta a absolvent ich môže aplikovať v praxi na základných a stredných školách počas povinnej pedagogickej praxe. Povinne voliteľné predmety rozvíjajú poznatky ku školskej praxi ako múzejná komunikácia, regionálna história, dejiny každodennosti, ochrana kultúrneho dedičstva a pramene k dejinám 20. storočia.